Thursday, September 07, 2006

tentang dia dan aku

tentang dia dan aku...

angin kau bawakan kata hatiku
dan bisikkan bahawa dia rinduku
dan kau sulami hatinya dengan kata-kata cintaku
agar dia tahu Dialah yang satu
angin kau selami jiwanya
sedalam zulaikha yang rindukan Yusuf
kau katakan pada kata isinya
yang aku rindukan Dia
dengan apa yang aku pertahankan
aku timba kesabaranku
agar aku tetap cintakannya
agar angin yang membantu
suatu ketika didengarkan
akhirnya
kepadaMu ku panjatkan hanya doa
mahunya angin ku terus menerjah ke kota hatinya
bersatu rinduku dan kau tahu kau tetap yang satu
dan tetaplah kau bersama bayu
tanpa malam tanpa siang kau
berlagu
sampai saat kembali bersatu
tersenyum seperti kau yang dahulu
sampai waktu aku rindu
sampai tika kau perlukanku
pergilah angin membisikkan sesuatu
tentang cinta dia dan aku...
angin kau bawalah aku
mencari mimpi-mimpi indahnya
tetapkanlah aku di situ
menjadi raja
menjadi nadi hingga putus nafasnya
dan aku pergi untuk selama-lamanya
kerna aku tak mampu bersendirian
termanggu dengan rindu
tanpa balasan
tanpa ungkapan yang pernah di bisikkan
tentang cinta dia dan aku...


zariesworld
mid break holidays
04/09/06
jiwa halus

No comments: