Friday, May 02, 2008

angin Malam

angin malam kau hembuskan
nafas aku jauh ke dasar laut.
kau salurkan benang-benang sutera hati
manusia tentang cinta.
tentang apa yang aku rasa.
tentang damai sejuk malam.
yang mengizinkan kita terus hidup.
tentang alam kurniaan tuhan
yang kita endahkan sentiasa.
angin malam kau khabarkan pada manusia.
yang buruk itu datang dari kita.
cukup sudah benci beraja.
cukup lelah semua tentang dusta.
aku cukup penat dengan segala bobrok
yang kita taja.
dengan perang yang tak pernah sudah.
aku enggan melihat anak-anak menangis lagi.
cukup sudah memandang bunga kembang separuh hati.
kau angin malam sebarkan ke setiap nyawa
manusia-manusia yang haus.
tentang damai yang aku rasa.
tentang cerita yang aku kata.
biarkan mereka tahu.
antara putus asa aku masih rasa syurga.
antara setiap derita aku masih dengar indahnya dunia.
angin malam kau bangkitkan mereka.
rasakan apa yang aku rasa.
ceritakan tentang bila malam datang.
tentang hanya ada bintang di angkasa.

No comments: